Mikuláši Minářovi a jeho Lidem PRO se nedaří. Podpisy stále nepřibývají dost rychle, spolupráce s někým dalším je zatím v nedohlednu. Dle Hospodářských novin se od něj odvrátila i marketingová agentura, která stála za kampaní Pavla Teličky do europarlamentu. „Jeden větší blb jak druhý,“ prohodil analytik Štěpán Kotrba.

Hnutí Mikuláše Mináře Lidé PRO je v nesnázích. Jak informuje Ondřej Leinert v Hospodářských novinách, sběr podpisů, který Minář vyhlásil jako podmínku pro svůj vstup do politiky, se nedaří. Místo očekávaných sto tisíc jich v současnosti je pouhých 29 360. Což podle milníků vytyčených na stránce Lidí PRO není dost ani na ustavující sjezd a představení plánu pro Česko.

Jak Leinert v HN říká dále, hnutí opouští i jeho marketingová agentura První prezidentská. „Neřekl bych, že jsme odešli, spíš jsme přerušili dodávky služeb. Hnutí si nás v tuto chvíli nemůže finančně dovolit,“ řekl deníku spoluzakladatel agentury Jakub Hussar. „Jako agenturu nás to moc mrzí, ale dělat teď kampaň, jakou jsme chtěli, není možné,“ doplnil. Agentura v minulosti stála například za prezidentskou kampaní nynějšího senátora Pavla Fischera.

„Naše kampaně byly vždy postaveny na principu vlny. Ale bohužel je tady jiná vlna. A jestli má vláda omezovat pohyb, tak přece nemůžeme mobilizovat tisíce dobrovolníků a objíždět republiku,“ vysvětlil Hussar, s nímž odchází i další lidé z agentury. Podle něho by Minář myšlenku sbírání podpisů měl opustit, označil ji za strategickou chybu a cíl získat půl milionu podpisů za nereálný. Pro srovnání, Minářův bývalý spolek Milion chvilek pro demokracii začal také sběrem podpisů. A i přes masivní demonstrace na Letné sesbíral „pouhých“ 439 145 lidí.

K odchodu První prezidentské od Mináře se vyjádřil i analytik Štěpán Kotrba. Ten připomenul, že kromě Pavla Fischera dělala agentura kampaň i pro jiný subjekt. Napsal: „Nahradili jím (Minářem) hnutí Pavla Teličky. Aneb jeden větší blb jak druhý. Finální objekt prezidentského marketingu bude někdo třetí…“ Dodejme, že Pavel Telička se svým hnutím Hlas získal pouhých 2,38 % hlasů. O něco úspěšnější byla agentura při prezidentských volbách, kdy byl Pavel Fischer třetí za Milošem Zemanem a Jiřím Drahošem. Ovšem Minář, jak HN připomínají, se zatím na žebříčky průzkumových agentur ani neprobojoval.